JEFFREY SIERO

‘’ACtronics is een groot bedrijf dat niet stil staat, maar dat beweegt. We proberen van ons pad te stappen om verder te kijken. We willen echt vooruit.’’

Jeffrey Siero

medewerker Customer Service

Ik ben in augustus 2017 op de afdeling Customer Service komen werken. Het is een behoorlijk brede functie. Je moet van alle markten thuis zijn. Je hebt nodig: klantenkennis, kennis van de producten, kennis van autotechniek en daarnaast dien je over computervaardigheden te beschikken. Het is best pittig. Je moet je hoofd er goed bijhouden want je krijgt veel informatie van de klant. Tegelijkertijd moet je dit in de computer opslaan. Je zit veel achter de telefoon en je bureau.
‘s Ochtends neem ik eerst een bak koffie en start ik even op. Ik kijk wat we aan revisieopdrachten binnen gaan krijgen. Soms zijn er nog zaken die gisteren zijn blijven liggen en moeten we klanten nog nabellen. Je pakt als eerste iets op waarvan je weet dat het veel aandacht nodig heeft. Het kan zijn dat je een pré-check doet: heeft de klant de juiste klachtomschrijving gegeven of moeten we hem nog e.e.a. navragen? Het is belangrijk dat je bijhoudt waar de prioriteiten liggen. Als je ziet dat er dat er gefactureerd moeten worden, ga je factureren. Je deelt je eigen dag in en dat is wel fijn. Wij hebben het meeste contact met de Revisie afdeling en de afd. Product Management. Als Customer service zijn wij het eerste aanspreekpunt van de klant. Op het moment dat het onderdeel van de klant binnen komt, gaat het rechtstreeks vanaf de afd. Logistiek naar de Revisie afdeling. Als de reviseur vragen heeft over de door de klant opgegeven klachtomschrijving of dat ze ergens anders tegen aanlopen, nemen we contact op met de klant. Of als de klant bijvoorbeeld twee klachten opgeeft maar de reviseur kan er maar één constateren. We nemen ook contact met de klant op als we een product uit voorraad kunnen leveren zodat hij zijn product niet hoeft te versturen voor revisie.

 

‘’Je kunt de klant echt helpen door de kennis die we hier hebben vergaard. Ze komen vervolgens ook weer terug bij ACtronics.’’

 

We geven klanten ook telefonisch advies als ze met een technische vraag zitten. Je begeleidt hen in het uitbouwen van een onderdeel of geeft anderzijds advies. Je vertelt de klant bijvoorbeeld dat ze nog naar een bepaald onderdeel kunnen kijken, wat mogelijk ook de reden van de storing kan zijn. Vervolgens belt de klant heel blij op dat het is opgelost. Dat zijn gewoon leuke dingen. Zekers als het om een goed resultaat gaat van een complexe revisie is dat helemaal geweldig.

 

’Ik zou nog wel een specialisatie of iets anders erbij willen doen. Ik heb wel de drang om nog meer te willen en te betekenen voor ACtronics.’’

 

Het kan wel hectisch en druk zijn op het werk, maar ik ben wel erg tevreden over het werk dat ik aflever. Ik vind het heel belangrijk dat er plezier en variatie in het werk zit. ACtronics wil ook graag ontwikkelen en zich aanpassen. Ik ben redelijk ambitieus en als ik iets onder de knie heb, dan heb ik het in me zitten om verder te groeien. Ik wil dan graag kijken of er nog iets meer is wat ik kan doen. Dat is ook mijn doel voor dit bedrijf. Ik houd wel van een uitdaging!