Functieomschrijving
Bij ACtronics hebben we afgelopen jaar de wissel van offline naar online gemaakt. We zijn begonnen met een nieuwe website, waarvan de basis nu staat, en willen graag verder uitbreiden.
Hiervoor zoeken we een front-end ontwikkelaar die meewerkt aan het verbeteren van de gebruikservaring van de website. Hierbij ontwikkel je niet alleen, maar overleg je ook met het (online) marketing team om nieuwe features te bespreken.
Wat vragen wij?
We zoeken iemand die proactief is en laat zien verstand van zaken te hebben op basis van eerder uitgevoerde projecten
Minimaal MBO+ werk- en denkniveau
Meer dan 3 jaar werkervaring
Bij voorkeur richting Informatica of Grafisch Design;
SCSS, JavaSript, PHP, HTML5 kennen geen geheimen voor jou;
De opdracht
De opdracht betreft het onderzoeken, ontwerpen en implementeren van een revisie methode zodat lekkende HCU’s gereviseerd kunnen worden. Om tot een revisie oplossing te komen is het noodzakelijk het onderdeel te kunnen testen, daarom is het bouwen van een testopstelling (die ook in productie gebruikt kan worden) onderdeel van deze opdracht.
Een HCU (hydraulic control module) is een onderdeel van een ABS systeem. In de HCU zitten kleppen, leidingen en sensoren die de druk van de remvloeistof naar de remmen kan regelen. Bijvoorbeeld bij een ABS ingreep kan de remdruk van een van de remmen worden verlaagd zodat het betreffende wiel uit een slip komt.
Bij sommige typen HCU treedt er lekkage op, het doel van de opdracht is om te herleiden waar deze lekkage optreedt, wat de oorzaak is en hoe we dit kunnen verhelpen / reviseren.
Kennis / interesse
Wij zoeken een student met de volgende kennis, interesse, ervaring en/of opleiding:
HBO mechatronica of autotechniek
Kennis van werktuigbouwkunde
Interesse / kennis van autotechniek en elektrotechniek is een pré.
De opdracht
De opdracht betreft het onderzoeken, ontwerpen en bouwen van een semi geautomatiseerd werkproces voor het reviseren van de Easytronic actuatoren.
Doelen:
- betrouwbaarheid / kwaliteit verbeteren van het revisie proces / eindproduct
- beperken vrijkomen van fijnstof / koolstof tijdens revisie
- automatiseren van het schoonmaken van de onderdelen
- onderdelen vervangen door nieuwe, indien nodig nieuwe onderdelen ontwikkelen.
De Easytronic versnellingsbak is wat we noemen een semiautomatische versnellingsbak. Ook wel geautomatiseerde versnellingsbak genoemd. Het is een conventionele versnellingsbak waarvan het schakelen en het bedienen van de koppeling automatisch gedaan wordt. Opel heeft drie motoren (actuatoren) toegepast op de Easytronic transmissie. Twee om de versnellingen te schakelen en één om de koppeling te bedienen.
Kennis / interesse
Wij zoeken een student met de volgende kennis, interesse, ervaring en/of opleiding:
HBO mechatronica of autotechniek Kennis van werktuigbouwkunde
Interesse / kennis van autotechniek en elektrontechniek is een pre
De opdracht
De opdracht betreft het onderzoeken, ontwerpen en bouwen van een testsysteem waarmee een Ford DSP6 getest kan worden. Met behulp van deze testopstelling moeten defecten aan het product gedetecteerd kunnen worden. Aan de hand van de gevonden defecten dient een revisie oplossing te worden ontwikkeld.
De DSP 6 is de actuator waarmee de koppelingen bediend worden in de dual-clutch transmissie van Ford.
De testopstelling simuleert alle in- en uitgangssignalen die het onderdeel nodig heeft om te kunnen functioneren. Naast statische signalen moeten ook de communicatie netwerken gesimuleerde worden. In de moderne auto zitten verschillende netwerken zoals CAN, LIN, J1850 etc., Sommige producten zijn onderdeel van een ‘closed loop’ systeem zoals een automaatbak computer. Deze verwacht gedefinieerde sensor waarden zodra deze een versnelling of koppeling aanstuurt. In dit geval zal het mechanisch gedrag van de versnellingsbak gesimuleerd moeten worden.
Het doel van de testopstelling is om vol automatisch aan te tonen dat een onderdeel wel of niet defect is en welke defecten gedetecteerd zijn.
Kennis / interesse
Wij zoeken een student met de volgende kennis, interesse, ervaring en/of opleiding:
HBO elektrotechniek, mechatronica of autotechniek
Kennis van elektronica
Interesse / kennis van autotechniek is een pré.
De opdracht
ACtronics ontwikkelt diverse testkasten en apparatuur voor intern gebruik, deze apparatuur is nodig om de kwaliteit van ons revisie proces te waarborgen.
De opdracht betreft het ontwikkelen van een testopstelling voor de hydraulische ABS blokken.
De testopstelling moet alle functies van het Hydraulische blok kunnen aansturen en testen.
Voorwaarden waar de testopstelling aan moet voldoen zijn:
- veilig te bedienen zijn
- snel de hydraulische blokken kunnen inklemmen
- snel de hydraulische leidingen kunnen aan- en afkoppelen.
- Hydraulische druk aanbieden op de ingang van het blok
- Hydraulische druk & flow meten op ingangen en uitgangen
- De kleppen en de motor moeten aangestuurd worden
De werkzaamheden bestaan uit:
Onderzoek, voorstel maken, uitwerken en bouwen van:
- Inklemmen
- aan en afkoppelen leidingen
- Hydraulisch diagram van de testkast
- behuizing testkast
- elektrisch schema testkast en aansturing hydraulisch blok.
Heb jij interesse in deze opdracht? Solliciteer dan via onderstaande knop.
Probleemstelling
Wij krijgen regelmatig vragen om ‘Transmissie control units’ (TCU) te reviseren die nog niet in ons assortiment zitten, om deze TCU’s toe te kunnen voegen moeten een aantal zaken inzichtelijk gemaakt worden zoals:
Kunnen we het product testen en/of diagnose stellen
Is het mogelijk het product te reviseren
Is het rendabel om het product te reviseren.
Bij deze opdracht richten wij ons op de DSG automaatbakken van volkswagen.
Doel
Ontwikkel een revisie oplossing voor een DSG (Direct shift gear) TCU
Opdracht
Ontwikkel een testopstelling
De DSG unit moet in een veilige en controleerbare omgeving getest worden
De testopstelling moet de problemen zichtbaar maken zodat er gericht gezocht kan worden naar de oorzaak.
Eind controle uitvoeren op de gereviseerde producten.
Onderzoeken van de klachten & defecten:
Maak een overzicht van de klachten zoals de gebruiker deze ondervind en probeer deze op te wekken in de testopstelling en te koppelen aan een defect in het product.
Vaak is een defect in een product met het blote oog niet zichtbaar en moet je door middel van meten en redeneren het defecte onderdeel vinden.
Revisie methode opzetten:
Zodra de defecten bekend zijn moet bepaald worden of deze gerepareerd kunnen worden en zo ja hoe dit dan moet.
Kijk je er naar uit om bij ons te werken, maar zie je geen vacature die bij je past?
Of ben je misschien op zoek naar een stage op afstudeeropdracht?
Stuur ons dan een open sollicitatie door te mailen naar: vacatures @ actronics . nl
Inloggen in uw account
Registreren
Helaas, de service is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw